Tieteen päivät 2023

Suomen suurin tiedetapahtuma Tieteen päivät järjestetään Helsingissä 11.–15.1.2023. Tieteen päivät on suurelle yleisölle suunnattu, kaikki tieteenalat kattava tapahtuma, jossa eri alojen tutkijat avaavat erilaisia ilmiöitä ja keskustelevat ajankohtaisista aiheista.

Tieteen päivien tapahtumapaikkoina toimivat Helsingin yliopiston Porthania (Yliopistonkatu 3) ja Tiedekulma (Yliopistonkatu 4). Yli puolet ohjelmasta kuvataan suorana lähetyksenä verkkoon. Tapahtumaviikon aikana Tieteen päiviä vietetään myös TurussaJyväskylässäRovaniemellä ja Mikkelissä. Rinnakkaisista tapahtumista lähetetään verkon välityksellä ohjelmaa kaupungista toiseen.

Kaupunkitapahtumat Tieteiden yö (12.1.) ja Tiedekioski (13.–14.1.) sekä 9.-luokkalaisille ja toisen asteen opiskelijoille suunnattu Nuorten päivä (13.1.) täydentävät Tieteen päivien ohjelmaa Helsingissä.

Tieteen päivien ohjelmaan voi tutustua ohjelmasivuilla tai painetun ohjelmalehden sivuilta.

Seuraa Tieteen päiviä verkon välityksellä

Kaikki Tieteen päivien sessiot, paneelit ja luennot saleissa PI ja PII sekä Tiedekulman Stagella kuvataan suorana lähetyksenä Youtuben Tiedetv-kanavalle. Myös muutamat muut Tieteen päivien tilaisuudet kuvataan. Kuvattavat tilaisuudet on merkitty ohjelmatietoihin. Verkkokatselijoiden yleisökysymykset kerätään YouTuben chatin kautta. Chatin käyttö edellyttää kirjautumista Youtubeen.

Myös osaa Tieteiden yön tapahtumista voi seurata verkon välityksellä. Tiedekioskille on mahdollista osallistua vain paikan päällä.

Päivä

11 - 15.01.23